سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نکته و ترفند تمیز کردن حمام

از روش های درمانی خانگی گرفته تا تکنیک های تمیز کردن مخفی ، این راهنمای شما برای گرفتن درخشان حمام شماست.

1/10 اتاق تمیز کردن

عکس: SHUTTERSTOCK

زباله و صابون را از بین ببرید

محصولات "معجزه" خریداری شده را فراموش کنید. در عوض ، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1/2 فنجان آمونیاک خانگی را درون دو فنجان آب گرم بریزید. هنگامی که محلول را پاک کردید و آن را با یک اسفنج یا پارچه شستشو دهید ، سطوح حمام از بین می رود.

 

با استفاده از این وسایل خانه باریک ، بوی خانگی ناخالص را خنثی کنید.

 

2/10 تمیز کردن توالت آسان است

عکس: SHUTTERSTOCK

تمیز کردن توالت آسان است

تمیز کردن توالت در مقیاس تقریبا صفر در مقیاس تمیز کردن دلپذیر قرار دارد ، اما شما چاره ای جز مقابله با آن ندارید. در اینجا چند روش برای آسانتر کردن شغل و جیب هزینه پاک کننده های مخصوص ذکر شده است.

 

قرص های آنتی اسید: دو قرص آنتی اسید یا یک قرص پروتز حاوی جوش شیرین را درون کاسه ریخته ، بگذارید حدود 20 دقیقه حل شود و سپس کاسه را با یک برس توالت پاک کنید. یک قرص ویتامین C نیز این ترفند را انجام می دهد.

دهانشویه: یک بطری دهانشویه را از روی کابینت دارو بکشید و ¼ فنجان را داخل کاسه بریزید. بعد از گذشت حدود نیم ساعت ، کاسه را با یک برس توالت پاک کنید و آبکش کنید.

کولا: یک قوطی کولا را درون کاسه خالی کنید و بگذارید 30-60 دقیقه قبل از تمیز کردن و گرگرفتگی بنشیند.

در اینجا 20 مورد که شما باید با مسواک تمیز کنید ، آورده شده است.

 

 

3/10 پرده حمام سفید

عکس: SHUTTERSTOCK

پرده های دوش بدون کپک بزنید

محیط مرطوب یک حمام فقط برای کپک ایجاد شده است ، بنابراین وقتی در پرده دوش شما ظاهر می شود تعجب نکنید. قبل از آویزان کردن آنها ، می توانید حداقل مدتی با خیساندن پرده و آستر در آب نمک ، آن را در خلیج نگه دارید. هنگامی که آنها بلند شدند و هر نوع کپک ظاهر شد:

 

bor فنجان بوراکس و ½ فنجان سرکه را به دو فنجان آب اضافه کنید ، روی مناطق آسیب دیده بریزید و بگذارید هشت تا 10 دقیقه بماند. سپس با اسفنج یا پارچه تمیز کنید.

دو قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را با یک سفید کننده خانگی پین مخلوط کنید و محلول را روی پرده اسپری کنید.

یک خمیر سرکه و نمک درست کنید و آن را روی ناحیه کپک زده پخش کنید. بگذارید یک تا دو ساعت آن را خشک کند و سپس با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

این عادت های به ظاهر بی ضرر حمام ممکن است سلامت و بهداشت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

 

سقف اتاق خواب 4/10

عکس: SHUTTERSTOCK

سقف را تمیز کنید

احتمالاً آنقدر مشغول تمیز کردن وسایل و کاشی های حمام خود هستید که حتی به سقف فکر نمی کنید. به جستجوی خود بپردازید ، اما آنچه را که ممکن است ببینید ، تهیه کنید - کپک ، لکه ها ، آهک ساخته شده. برای تمیز کردن آن به راحتی ، یک سطل موپ را با آب های مساوی و سرکه سفید پر کنید. سپس عینک یا سایر عینک محافظ را روی آن قرار دهید. یک اسفنج اسفنجی با دست بلند را درون محلول فرو کنید ، آنرا فشار دهید و به اندازه کافی برسید تا یک قسمت از سقف را در یک زمان تمیز کنید.

 

در هنگام تمیز کردن بهار نقاطی را کشف کنید که هرگز نباید از آن پرش کنید.

 

کاشی های سینک ظرفشویی 5/10 اتاق

عکس: SHUTTERSTOCK

کاشی حمام بی نقطه را بدست آورید

تزریق بین کاشی های حمام یک آهن ربا برای گرد و غبار و میکروب ها است و به راحتی می توانید هنگام تمیز کردن منظم این نواحی قابل دسترسی را از دست بدهید. همچنین بسیار غریب به نظر می رسد بنابراین هر چند وقت یکبار:

 

خمیری از یک قسمت بوراکس ، دو قسمت جوش شیرین و یک تا دو قسمت آب تهیه کرده و با مسواک آن را روی ماسه خرد کنید.

جارو را با یک پاک کن مداد جدید پاک کنید ، که برای دستیابی به این فضاهای باریک مناسب است.

با استفاده از دهانشویه حاوی ماده سفید کننده دندان ، اسکراب کنید.

یک توپ پشم پنبه را در سفیدکننده های خانگی خیس کنید و آن را برای چند ساعت روی ماسک محل کار با رنگ ضخیم قرار دهید. برای دیوارها ، توپ پنبه را با نوار گراف وصل کنید.

این مواردی است که شما هرگز نباید از توالت فرش کنید.

شستشوی توالت

عکس: SHUTTERSTOCK

پاک کننده توالت لیمو

یک خمیر از دو تا سه قسمت بوراکس و یک قسمت آب لیمو درست کنید (آب آن را به تدریج هم بزنید تا قوام لازم را داشته باشید) و آن را روی یک کاسه توالت آغشته به لبه بچسبانید. بگذارید به مدت 1 1 / 2-2 ساعت بنشیند و سپس آن را با یک برس توالت پاک کنید. این روش درمانی به ویژه برای خلاص شدن از حلقه ای که اغلب در سطح آب روی کاسه توالت ظاهر می شود ، موثر است.

 

در اینجا چگونگی قفل کردن یک توالت بدون پیستون آمده است.

 

7/10 لکه های آب روی درب دوش

عکس: SHUTTERSTOCK

لکه های لکه دار و لکه های آب را حل کنید

بسیاری از سطوح حمام - از جمله کاشی های سرامیکی در اطراف سینک ها و وان ها ، و الیاف شیشه ای و واحدهای دوش آکریلیک - می توانند توسط لکه های آب و لکه های ساخته شده به آسانی وان و غرق شوند. مقابله با این سطوح به شدت آلوده و با قدرت و…

 

دو فنجان نمک را در چهار لیتر آب گرم حل کنید.

½ فنجان سرکه ، یک فنجان آمونیاک و ¼ فنجان جوش شیرین در چهار لیتر آب گرم. یکی از راه حل ها را بمالید ، بگذارید حدود 15 دقیقه بماند ، سپس شستشو دهید و بشویید.

این استفاده های نبوغ را برای دستمال مرطوب بچه ها که هرگز فکر نکرده اید سعی کنید از دست ندهید!

 

8/10 لکه های زنگ زدگی

عکس: SHUTTERSTOCK

لکه های زنگ نزنید

برای خلاص شدن از شر لکه های زنگ زدگی آب روی اجناس ، وان ها و سینک ها ، کافی است کمی خمیردندان را روی یک مسواک قدیمی فشار دهید و آنرا پاک کنید. یا لکه را با خمیر بوراکس و آب لیمو یا محلول قطعات مساوی ترپتین و نمک خرد کنید. به هر روشی که انتخاب کنید ، فوراً به لکه های زنگ زده حمله کنید. هرچه زودتر با آنها سر و کار داشته باشید ، حذف آنها راحت تر است.

 

دریابید که چند بار باید وان حمام خود را تمیز کنید.

 

 

9 / 10Sheadhead

عکس: SHUTTERSTOCK

سرهای حمام را بدون قفل نگه دارید

اگر در منطقه ای با آب بسیار سخت زندگی می کنید ، متوجه خواهید شد که چربی های معدنی می توانند جلوی دوش را ببندند. لازم نیست که یک نسخه جدید بخرید - از تبلت های دندانپزشکی یا سرکه استفاده کنید تا آن را از حالت قفل خارج کنید.

 

اگر می توانید پیشانی حمام را بردارید ، چهار تا پنج قرص پروتز را درون یک کاسه آب حل کنید و سر را داخل آن قرار دهید تا خیس شود. یا بگذارید یک شبه در سرکه سفید خیس شود. (برای تمیز کردن اضافی ، ابتدا سرکه را در مایکروویو گرم کنید.)

اگر پیشانی قابل جدا شدن نیست ، محلول قرص مصنوعی یا سرکه را درون یک کیسه پلاستیکی ، نوار یا بسته بندی کنید تا کیسه را به وسایل بچسبانید تا دوش کاملاً غوطه ور شود و یک یا دو ساعت کیسه را در جای خود بگذارید. برای اطمینان از اینکه قفل دوش کاملاً از حالت مسدود شده است ، سوراخ ها را با یک سوزن ، تکه سیم یا دندانپزشکی تمیز کنید. سپس سر را با پارچه ای آغشته به سرکه پاک کنید.

افراد تنبل این میانبرهای شگفت انگیز نظافت را درک می کنند.

 

درهای دوش 10/10 گلس

عکس: SHUTTERSTOCK

درهای دوش شیشه ای را درخشش دهید

درهای دوش شیشه ای علاوه بر راحتی هر حمام است اما می تواند به سرعت با استفاده از مواد صابون ابری شود. برای تمیز کردن کارهای سنگین ، سعی کنید:

 

کرم تراشیدن: روی کف کف بزنید و با یک دستمال خشک تمیز کنید. فوم فیلمی را خواهد دید که در را از مه شکن نگه می دارد و چسبیدن پوسته را سخت می کند.

سرکه سفید: یک بطری اسپری پر از سرکه و یک اسفنج توسط دوش (یا داخل آن) نگه دارید تا بتوانید شستشوی سطوح بخشی از روال بعد از حمام خود را انجام دهید.

جوش شیرین به همراه: یک محلول از مایع ظرفشویی 1/4 لیوان ، 1/4 لیوان پراکسید هیدروژن و جوش شیرین 1/4 فنجان تهیه کنید. سپس آن را با اسفنج روی درها مالش دهید.

روغن نباتی: به سادگی مقداری روغن نباتی را روی یک اسفنج یا حوله کاغذی بریزید و درها را تمیز کنید و در صورت نیاز روغن بیشتری به آن اضافه کنید.

پولیش مبلمان: از پارچه ای استفاده کنید که لهستانی را مستقیماً روی درب ها بمالید ، سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. این لهستانی نه تنها تمیز می کند بلکه در برابر آینده ایجاد زباله صابون نیز محافظت می کند.

https://www.readersdigest.ca/home-garden/cleaning/10-bathroom-cleaning-tips-and-tricks/