سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ردپنل

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب در ایجاد آرامش و تقویت روحیه ساکنان خانه اهمیت فوق العاده‌ای دارد. پس از یک روز سخت، طولانی و رهایی از کار روزمره هیچ حسی به اندازه ورود به اتاق خواب دلخواه، دوست داشتنی نیست.

اتاق خواب از آن دسته محیط‌هایی در خانه است که شما بیش از یک سوم عمر خود را در آن می‌گذرانید. پس طراحی کردن، زیبا بودن و چیدمان اصولی آن نباید نکته عجیبی باشد. دکوراسیون اتاق خواب بسته به فردی که از آن استفاده می‌کند، متفاوت است.

سبک‌های طراحی داخلی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک با اتاق خواب پسرانه و دخترانه متفاوت هستند. وقتی کار به دکوراسیون اتاق عروس می‌رسد، همه چیز تغییر پیدا می‌کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترفندهای متنوعی وجود دارد. در این مطلب تلاش کردیم برخی از آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. همراه ما باشید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک برای فرزندان دلبندمان اهمیت فوق‌العاده ای زیادی دارد. این عامل در پرورش استعداد و خلاقیت او تأثیرات مهمی دارد. همچنین تأثیر بسیار زیادی بر روی حالات روحی و عاطفی کودک می‌گذارد.

بر خلاف اتاق خواب بزرگسالان که عموما فضایی برای استراحت و رفع خستگی کار روزانه می‌باشد، کودکان نیاز به فضایی دارند که علاوه بر استراحت به بازی، پرورش استعداد و فعالیت‌های خلاقانه مشغول شوند.

بنابراین چیدمان اتاق خواب کودکان مستقیماً بر روی سلامت فکری و رشد آن‌ها تأثیرگذار است. به همین دلیل شما باید هنگام طراحی اتاق خواب کودک حساسیت زیادی به خرج دهید. در این راه باید به تفاوت‌ها میان دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه توجه داشته باشید. در ادامه تلاش می‌کنیم به برخی از این تفاوت‌ها اشاره‌ای گذرا داشته باشیم. 

دکوراسیون اتاق خواب کودک
دکوراسیون اتاق خواب کودک
دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک
اتاق خواب کودک
اتاق خواب کودک
طراحی داخلی اتاق کودک
طراحی داخلی اتاق کودک

دکوراسیون اتاق دخترانه

بی نهایت روش و ایده برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه وجود دارد. نقش رنگ‌ها را فراموش نکنید. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید قید رنگ های تند و جیغ را به عنوان رنگ غالب بزنید.

در عوض می‌توانید برای انتخاب رنگ روتختی، کوسن و سایز اجزای کوچکتر خلاقیثت به خرجج دهید. می‌توانید از رنگ‌های مورد پسند خود و طرح‌های شلوغ استفاده کنید. شما می‌توانید از انواع متعلقات (اکسسوری‌) همانند عروسک، مجسمه‌های کودکانه و انواع اسباب‌بازی برای دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کنید.

طراحی داخلی اتاق دختر
طراحی داخلی اتاق دختر
دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه
دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه
دکوراسیون اتاق دخترانه
دکوراسیون اتاق دخترانه

یک راه حل ابتکاری و بسیار زیبا برای اتاق‌های کم جا استفاده از میزهای سه گوش در زاویه دو دیوار اتاق است. به این صورت حتی از زوایای اتاق خواب هم بهره مناسب را برده‌اید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، استفاده نکردن از اشیاء تیز یا قابل اشتعال است. علاوه براین می‌توانید از پوسترهای دیواری طرح کودک استفاده کنید تا فضای زیباتری برای فرزندان دلبندتان بسازید.

دکوراسیون اتاق پسرانه

اتاق خواب برای یک پسر نقش یک پناهگاه را دارد. حریم خصوصی که هر وقت خواست بتواند به آن پناه ببرد و در فضاهایی که در ذهن خود ساخته فعال شود و قدرت خلاقیت خود را پرورش دهد. اتاق خواب برای پسر بچه‌ها محل جلسات روزانه با عروسک‌ها و قهرمان‌های داستان‌ها است.

طراحی اتاق پسرانه
اتاق خواب خلاق پسرانه
اتاق خواب پسرانه

برای دکوراسیون اتاق پسرانه هیچ قانون و قاعده ثابتی وجود ندارد. طراحی در این فضا باید کاربردی باشد و تمرکز طراح بر پرورش خلاقیت و تخیل قرار بگیرد. در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید به سبک کلی خانه توجه داشته باشید تا تزیین این قسمت اثر منفی روی زیبایی ظاهری کل خانه نداشته باشد.

با توجه به اینکه پسر بچه‌ها در سن رشد تغییرات ظاهری و جسمی سریع پیدا می‌کنند، از نظر جثه و قد رشد چشمگیری دارند. بهتر است برای خرید تخت خواب عجبه نداشته باشید. به این نکات توجه داشته باشید تا مجبور به خرید چند باره تخت خواب نشوید و بودجه شما در مسیر درستی مصرف شود.

 

اصول دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ردپنل